Ne găsiți pe și pe .

Adunarea creditorilor Damen Shipyards Mangalia, șantierul naval aflat în insolvență, nu a putut decide vânzarea activelor prin licitație, din cauza lipsei de cvorum. La ședință au participat deținători ai doar 3,3% din creanțele cu drept de vot, în condițiile în care legea cere minimum 30%. Cel mai mare creditor prezent a fost ANAF, cu o creanță de 25,9 milioane lei (2,46%).

• Șantierul a fost evaluat la 184,5 milioane euro valoare de piață și 84,3 milioane euro valoare de lichidare. ANAF a atras atenția că o eventuală licitație suplimentară ar porni la mai puțin de jumătate din valoarea de piață, diminuând șansele de maximizare a veniturilor.

• Ministrul economiei, Radu Miruță, a declarat că statul poartă discuții cu investitori și încearcă să asigure comenzi militare prin mecanismul european SAFE, pentru a crește atractivitatea șantierului. Proiectele vizate prin mecanismul european SAFE includ nave de patrulare, arme de infanterie și vehicule blindate, toate produse în România.

• Administratorul judiciar a precizat că investitori privați sunt gata să finanțeze capitalul de lucru și garanțiile contractuale. Anterior, Mediterranean Shipping Company (MSC) și Desan și-au arătat interesul pentru șantier.

• Damen Shipyards Mangalia este controlat indirect de stat prin Ministerul Economiei (51%), iar grupul olandez Damen Holding BV deține 49%. Statul acuză grupul olandez de tranzacții ilegale care au dus la insolvență, în timp ce Damen susține că a respectat toate legile și solicită despăgubiri de 500 milioane euro prin arbitraj internațional.

Următorul termen al dosarului contestat de acționarul majoritar este 24 noiembrie 2025, decizia finală privind licitația fiind amânată până atunci. Șantierul rămâne, astfel, în așteptarea unei soluții care să protejeze activul strategic și interesele statului și creditorilor.

Sursa: Profit.ro

Citește și: