Ne găsiți pe și pe .

În Statele Unite, încrederea consumatorilor a înregistrat o scădere abruptă la începutul lunii noiembrie, ajungând la un nivel apropiat de minimul ultimilor 3 ani și jumătate. Această evoluție negativă este alimentată de incertitudinile generate de prelungirea blocajului guvernamental, care afectează direct milioane de cetățeni și exercită presiuni asupra economiei.

• Potrivit sondajului realizat de Universitatea Michigan, încrederea consumatorilor a coborât la 50,3 puncte, de la 53,6 în luna anterioară. Nivelul actual indică o deteriorare vizibilă a percepției populației asupra situației economice, dar și o teamă tot mai mare cu privire la ce urmează. Afectați sunt consumatori din toate categoriile de venit și vârstă, ceea ce arată extinderea neîncrederii la nivelul întregii societăți americane.

Blocajul guvernamental, care se prelungește de peste o lună, a provocat întârzieri în acordarea beneficiilor sociale, suspendarea unor servicii federale și dificultăți în plata angajaților publici. Pentru gospodăriile cu venituri mici, întreruperea unor programe precum tichetele alimentare reprezintă o lovitură directă, amplificând anxietatea financiară.

• În plus, tot mai mulți americani se tem de creșterea ratei șomajului în următoarele luni, semn că incertitudinea de pe piața muncii se adaugă presiunilor asupra moralului consumatorilor.

• Chiar dacă economiștii consideră că o parte din efectele economice vor fi recuperate, actuala prăbușire a încrederii transmite un semnal important: americanii sunt mai preocupați de viitorul economic decât au fost în oricare alt moment din ultimii ani. Într-o economie în care consumul reprezintă principalul motor, această stare de neîncredere ar putea avea consecințe vizibile asupra creșterii economice în lunile următoare.

Sursa: Reuters

Citește și: