Într-un articol publicat pe Hotnews, jurnalistul Cristian Andrei reia subiectul banilor prin care se plătește presa pentru știri favorabile de către principalele partide, PSD și PNL, arătând că liderii acestor partide refuză să respecte legea și să facă publice aceste date, invocând clauze de confidențialitatea impuse de patronii media. Jurnalistul susține că nici justiția nu ajută, tergiversând deciziile pe acest subiect, singura speranță fiind un nou regulament UE, care reglementează publicitatea politică.
Iată principalele idei din articolul lui Cristian Andrei:
- pe 24 octombrie au trecut 100 de zile de la solicitarea de date către PSD și PNL privind banii plătiți presei. Niciun răspuns, deși termenul legal e de 30 de zile.
- de ce nu a vrut Marcel Ciolacu să ofere acest tip de informații? Jurnalistul afirmă că pentru că se temea „că va declanșa un scandal între patronii din presă. Să nu vadă patronii de la Antena3, dacă el a dat mai mulți bani site-ului afiliat RTV. Să nu știe Digi24 ce bani trimite el către alții. Și așa mai departe. Să nu știe Bogdan Chireac de la DCNews, care ia bani și de la partid, și de la ministere, și de la primării, câți bani încasează Radu Budeanu la Gândul”.
- Ciolacu a fost, susține jurnalistul, creatorul sistemului prin care banii publici ajung la presă printr-un intermediar (firmă de publicitate), fără ca articolele elogioase să fie marcate drept publicitate politică. Tot el a majorat subvenția pentru partide la un nivel record.
- Bolojan și Grindeanu continuă politica contractelor secrete cu presa.
- Poate soluția vine de la Bruxelles și de la Comisia Europeană: regulamentul 2024/900, care reglementează publicitatea politică în UE, introduce obligativitatea de a preciza cine plătește publicitatea politică și să fie marcată ca atare.
- un rol negativ îl au și magistrații, cei care tărăgănează procesele pe 544/2001 cu anii.
Citiți tot articolul pe HotNews.